Seizoen als skileraar - Reisverslag uit Serfaus, Oostenrijk van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Seizoen als skileraar - Reisverslag uit Serfaus, Oostenrijk van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Seizoen als skileraar

Door: Sijmen

Blijf op de hoogte en volg Sijmen

08 Maart 2017 | Oostenrijk, Serfaus

Het is weer eventjes geleden dat ik heb geschreven, maar nu dan toch weer een update van mijn tussenjaar!

Een 3 maanden durend avontuur zit er weer op. Het was begonnen in Kaprun waar ik mijn anwärter diploma nog moest halen. Gelukkig had ik die na 6 dagen binnen en konden we, Dylan, Annemijn en ik, een dag later de trein naar Serfaus nemen!

Daar aangekomen kregen we de sleutel van ons appartementje en ons skipak. Na wat gezeur hadden we het voor mekaar gekregen om te wisselen van kamer, de toegewezen kamer stond ons niet echt aan. Door de kamer wissel sliep ik met Dylan en Willem, een jongen van de anwärter opleiding, op één kamer, ganz gemütlich!

De eerste week lekker het gebied verkend en genoten van het weer. De sneeuw liet nog even op zich wachten, waardoor de pistes vooral gemaakt waren van nep sneeuw.

En toen kon het werken beginnen. Daar sta je dan op je eerste werkdag, nogal chaotisch. Allemaal vaders en moeders die op je afkomen of hun kind bij jou in het groepje kan. Op een gegeven moment zit je groepje, 10,11,12 kinderen, vol en dan kan je gaan skien. De ene week heb je groepje 5, best goed, en de andere week heb je groepje 9, best slecht. Maar over het algemeen maak je alleen maar plezier tijdens het werken. Lekker skiën, lol maken met de kids en meestal ook nog een beetje genieten van de zon.

Wanneer er weinig werk was had je vaker een weekje vrij. Lekker skiën met de andere skileraren en kamergenootjes. Een week ook een trainingsweek gehad, pfoe daar leer je skiën. Off-piste, carven, korte bochten, noem maar op.

Weekje kinderschneealm ook nog meegemaakt, dan ben je meer oppas dan skileraar. Groepje kinderen met de leeftijden 2,3,4 en 5. Die kinderen willen meer plezier maken dan leren skiën. Daar moest ik op het begin wel ff aan wennen. Het is gelukkig bij één weekje kinderschneealm gebleven.

Papa, mama, Marit, Wessel en Fleur zijn ook nog heelgezellig met kerst gekomen. Lekker weekje kunnen skiën! Papa en mama ook nog een keer een lang weekend.

De laatste paar dagen van mijn tijd in Serfaus zijn Marit en mama naar mij toe gekomen. 3 dagen heerlijk tiefsneeuw geskied, sneeuw tot aan je knieën!

En toen was daar dan toch echt het moment waarop het avontuur in Serfaus voorbij was... Nu alweer uitkijken naar het volgende avontuur -> Australië

  • 09 Maart 2017 - 13:30

    Judith:

    Wat een rotleven heb jij toch :-)
    Heel veel plezier in Australie!!
    Groetjes uit Namibie van mij, Steef en je kleine vrienden!

  • 13 Maart 2017 - 21:47

    Yvette:

    Het sneeuwskiën ging je duidelijk beter af dan het duinskiën :D
    En je had daar aan de kleur op je gezicht en de blauwe luchten te zien ook wat meer zon dan hier!
    Veel plezier met de voorbereidingen van je volgende 'and now for something completely different'!
    Groetjes van ons viertjes en Sneaky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Serfaus

Sijmen

Beste familie en vrienden, Na 18 jaren hard zwoegen en werken, heb ik ervoor gekozen een Gap-Year, tussenjaar, sabbatical, vakantie, you name it, te nemen. Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevingen en ervaringen, zodat ik toch nog een beetje bij jullie ben. Tot over een klein jaartje! Sijmen

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 78071

Voorgaande reizen:

26 Maart 2017 - 11 Mei 2017

Australië

09 December 2016 - 08 Maart 2017

Serfaus

27 September 2016 - 04 December 2016

Namibië

Landen bezocht: