Down Under! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Down Under! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Down Under!

Door: Sijmen

Blijf op de hoogte en volg Sijmen

30 Maart 2017 | Australië, Sydney

Afgelopen zondag begon het nieuwe avontuur: Australië! Na een lunch op Schiphol, vertrokken Dylan en ik. Een heel aantal uur later en 10 uur tijdsverschil, kwamen wij om 6u 's ochtends in Sydney aan. Na een schoenpoetsbeurt bij de douane op het vliegveld konden we de trein nemen naar het centrum. Hier aangekomen stond Lindy ons op te wachten en zijn we naar het eerste hostel gegaan. Snel de koffers in het hostel gezet, ontbijtje erin en gaan met die banaan! We hadden de tip gekregen van het hostel om een free tour te bezoeken. Helaas kwam de guide niet opdagen, waarna we zelf hebben rondgelopen. Aan het eind van de dag hadden we het grootste deel van Sydney gezien, Opera House, Harbour Bridge en ga zo nog maar even door.

Gisteren een mooie, twee uur durende wandeling gemaakt van Woolloomoolloo naar Surry Hills en als eindbestemming Bondi Beach. Mooi groot strand met een heerlijke, heldere zee. Volle bak genieten! Na een lange dag strand de bus terug gepakt naar ons hostel. Even douchen en daarna lekker een hamburger gegeten in een knus tentje.

Vandaag een druilerige dag in Sydney... We hadden plannen om naar China Town te gaan, maar die vielen letterlijk in het water. Toen maar rustig wat boodschapjes gedaan, gechilld in het hostel en voor onze culturele ontwikkeling een museum bezocht. En niet zomaar een, maar de Art Gallery of New South Wales! Wat een pracht kunst hadden ze daar hangen, om je vingers bij af te likken.

Morgen gaan we de camper ophalen en richting Melbourne rijden!

See you!

• 30 Maart 2017 - 19:40

Frank Koole:

Prachtig mannen en Lindy niet te vergeten. Hebben al een paar foto's gezien en ziet er geweldig uit. Leef jullie droom en geniet ervan.

Tot je volgende verslag.

Groetjes,

Justin, Jessica en Frank

Sijmen

Beste familie en vrienden, Na 18 jaren hard zwoegen en werken, heb ik ervoor gekozen een Gap-Year, tussenjaar, sabbatical, vakantie, you name it, te nemen. Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevingen en ervaringen, zodat ik toch nog een beetje bij jullie ben. Tot over een klein jaartje! Sijmen

Actief sinds 16 Sept. 2016