Chef-kok Lindy, acrobaat Dylan en Tarzan Sijmen - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Chef-kok Lindy, acrobaat Dylan en Tarzan Sijmen - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Chef-kok Lindy, acrobaat Dylan en Tarzan Sijmen

Door: Sijmen

Blijf op de hoogte en volg Sijmen

09 April 2017 | Australië, Blue Mountains

Here we are again!

Na het enerverende potje minigolf zijn wij vertrokken in de richting van Kosciuszko National Park. Wij dachten op weg te zijn naar een mooie campground. Helaas bleek Tiffany (onze majestueuze campervan) de weg ernaartoe niet zo te waarderen. Met slippende banden konden we het 4x4 grindpad toch nog verlaten en besloten we dat het toch maar beter was om op een camping te overnachten. Bij de ingang werden wij hartelijk verwelkomd door een kudde kangoeroes. De schrik te boven gekomen, zijn we gaan slapen.

In de ochtend bleek na het douchen dat we onszelf buitengesloten hadden. De camper was hermetisch afgesloten met al onze spullen erin. Het verhuurbedrijf kon ons echter vertellen dat we het bovenste raampje met gemak konden forceren. Na deze instructies te hebben opgevolgd, in combinatie met een paar acrobatische capriolen van Dylan, konden we onze camper weer in. Zo konden we onze weg naar Kosciuszko National Park vervolgen. Bij de ingang heel prettig ontvangen en toen doorgereden naar het wintersportoord Thredbo. Daar een mooie wandeling uitgezocht naar de top van Australië. De sneeuw op de bergen was nog ver te zoeken, maar dat maakte het uitzicht zeker niet minder. Na een steile klim van dik 2 uur kwamen we bijna op de top aan. Helaas liet het daglicht ons in de steek, waardoor wij de afdaling vroegtijdig moesten inzetten. Eenmaal beneden aangekomen zijn wij onze campingplaats gaan opzoeken. Onder het genot van een wijntje hebben wij onze, door top-chef Lindy gemaakte pasta, opgepeuzeld.

Dag erna stond de hoofdstad van Australië, Canberra, op de planning. Een echte regeringsstad, sober en degelijk. Na een bezoekje aan het parlementsgebouw hadden we alle highlights van Canberra wel gezien. Om dit te vieren hebben we de rest van de dag taart gegeten in een winkelcentrum. De nacht hebben wij gespendeerd in Gundaroo.

Dankzij een tip van een mede-backpacker zijn wij de volgende dag bij Mermaids pool beland. Om in dit "poeltje" te komen moesten we een sprong wagen van ongeveer 8 á 10 meter hoog. Gelukkig zijn we hier heelhuids van afgekomen. Waarna de volgende attractie op het programma stond: touwtje slingeren! Helaas ging mij dit niet zo goed af, waardoor we 2 uur later bij de EHBO zaten. De dokter kon geen uitsluitsel geven, fingers crossed dat mijn vinger niet gebroken is. Na dit enerverende avontuur hebben wij onze weg vervolgd naar de Blue Mountains.

Vandaag een mooie wandeling gemaakt langs de Three Sisters en de Wentworth Falls. Tijdens het wandelen konden we constant genieten van het adembenemende uitzicht. Bergen zover je kon kijken, begroeid met grasgroene bomen. De rest van de dag lekker rustig aan gedaan, want iedereen was wel toe aan een beetje rust.

Morgen vervolgen wij onze reis back to the coast!

See you!

Sijmen

Beste familie en vrienden, Na 18 jaren hard zwoegen en werken, heb ik ervoor gekozen een Gap-Year, tussenjaar, sabbatical, vakantie, you name it, te nemen. Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevingen en ervaringen, zodat ik toch nog een beetje bij jullie ben. Tot over een klein jaartje! Sijmen

Actief sinds 16 Sept. 2016