Weekend - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Sijmen

Blijf op de hoogte en volg Sijmen

03 Oktober 2016 | Namibië, Walvisbaai

De inwoners van Walvisbaai kijken heel de week uit naar één dag en die dag is vrijdag. Op vrijdag krijgen mensen hun loon, vrijdag is pay-day. De rijen voor de ATM's zijn dan idioot lang. Dirk had mij er al voor gewaarschuwd, dus ik hoefde niet in de rij te staan.

Wat heb ik dan op m'n vrijdag gedaan? Niet zo gek veel.
Ik heb de meiden rond 13u van school gehaald en ben met ze naar huis gegaan. Thuis wat gelanterfanterd en nog wat gespeeld met Nora en Louise. 'S avonds weer lekker samen gegeten.

Zaterdag heb ik de fiets gepakt en ben ik de omgeving eens wat gaan verkennen. Wat me opviel is dat iedereen hier een hek om z'n huis heeft, waardoor er weinig activiteit op straat is. Ik heb de lagoon nog eens goed bekeken en ben langs de haven gefietst. Langs de lagoon liggen trouwens wel wat mooie huizen zeg. Van de haven is weinig te zien, want ja, ook daar staat een hek omheen... In de middag zijn we lekker wat gaan uit eten en in de avond heb ik kaasworstjes gekookt. Wat een uitvinding! Dat ga ik produceren tegen de tijd dat ik weer terug ben.

Toen begon de dag waar ik tegen op heb gekeken, haha. Een hele dag zonder elektriciteit! Je kan het geloven of niet, maar ik heb gisteren een boek gelezen. Niet maar 2 pagina's, maar zelfs meer dan honderd. Vanwege het feit dat er geen elektriciteit was, hebben we rond 16u gebbqt. Veel later kan niet, want dan wordt het te fris om buiten te zitten. In de avond nog lekker wat gebabbeld bij het kaarslicht.

Vandaag heb ik dan m'n eerste echte opdracht gekregen; de boekhouding op orde maken. Dirk is net vertrokken naar Windhoek, waar Yvette op het moment ook is. Rond 18u komt miss David met haar dochter en Louise en Nora. Zij komt hier de komende 2 dagen in huis, om op de kinderen te passen.

Vandaag ook mijn huisgenoot ontmoet, Jonathan. Lijkt me een prima vent. Rond half 9 waren de studenten er ook weer. Helaas zijn het er weer maar 3 ipv 5. Als dat maar goedkomt.