In het ritme - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu In het ritme - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

In het ritme

Door: Sijmen

Blijf op de hoogte en volg Sijmen

16 Oktober 2016 | Namibië, Walvisbaai

Daar zijn we weer!

Dinsdag weer een les in Life Skills en Business Skills gevolgd. Leuk en interessant om de reacties van de studenten te zien. Ze weten soms echt niet wat ze horen, bijvoorbeeld over een homo stel dat een kind krijgt. Hoe kan dat dan?! Dirk bracht rond 16u de studenten weer naar huis en zette mij bij het postkantoor af om een pakketje te versturen. Wat boodschapjes gedaan en de meiden opgehaald van school.

Woensdag ging Dirk weg naar Windhoek voor 4 dagen. Yvette gaf een les in Life Skills en Business skills en daarna mochten de studenten zelfstandig werken aan hun eindwerkstuk. Ik heb daarna wat 'filling' gedaan. De leraar was voor een paar dagen in Otjiwarongo voor een training. Hij zou/moest woensdagavond terug zijn om donderdag weer les te geven aan de studenten. Het was hem niet gelukt om een lift te regelen...

Daarom heb ik donderdag een les gegeven! Yvette was druk met de boekhouding, dus ik bood aan om een les over te nemen. Het was een Life Skill les over welke houdingen mensen kunnen vertonen en waarom de ene houding wel goed was en de andere niet. Leuk om eens te doen en ook leerzaam. In de middag kregen de studenten weer de tijd om aan hun werkstuk te werken. Ik ben toen met de bakfiets de meiden van school gaan halen en ben met ze naar de zwemles gegaan. De heenweg ging heel relaxed, wind in de rug en nog geen kinderen in de bak. Je voelt hem waarschijnlijk al aankomen. De terugweg was net niet hels. Ik was vergeten de banden op te pompen, de accu is half kapot dus die viel uit, ik twee kinderen in de bak zitten en ik had wind tegen... Kortom, eens en (hopelijk) nooit meer. In de avond lekker gekookt.

Vrijdag ben ik druk geweest met het ophangen van een basketbalnet. Ja ik weet het, het klinkt gemakkelijk. Dat was het dus niet. Ik was enthousiast begonnen met het tekenen van de puntjes waar de gaten moesten komen. Ik pakte de boor en begon te boren, plugje erin knallen en klaar, althans dat dacht ik. Wat bleek, de muur is te poreus waardoor de pluggen er niet in bleven hangen. Naar de winkel gegaan om een super lange boor te halen die door heel de muur gaat. Kwam terug met een boor van 40 cm lang, 2 schroeven van 1 meter lang en wat toebehoren. Met een ijzerzaagje die schroeven op de goeie lengte gezaagd en daarna begonnen met boren. Op een gegeven moment was ik er op 2 plekken doorheen, maar toen ik met het 3de gat bezig was kwam ik er niet meer doorheen... Dus maar aan de andere kant proberen van de 2 gaten die er al zaten. Gelukkig, hier lukte het wel. Toen was het klusje snel gepiept en nu hangt er een mooi basketbalnetje. Ondertussen waren de vrijwillegers uit Otjiwarongo aangekomen en zijn we lekker uiteten gegaan bij Little Beach. Ja, het ligt aan een klein strandje. Nog wat nagepraat en daarna lekker gaan slapen.

De volgende ochtend rond 9u opgestaan en toen vroegen Judith en Stefan of ik met hen mee wilden, om wat te zien van de omgeving. Natuurlijk wilde ik mee. We zijn naar de zoutvlaktes gegaan en naar Pelican Point. Mooie tocht en lekker offroad gecrosst. Enorm veel zeehonden gezien, levend en helaas ook veel dode. Jakhalzen, flamingo's en pelikanen gezien. Op de foto's zijn ze te zien () Ook lekker wat geluncht tussen de zeehonden, best grappig om eens te doen. Daarna doorgereden naar Swakopmund om daar naar het aquarium en het kristalmuseum te gaan. Judith, Stefan en hun kinderen hadden een camping geboekt in Swakopmund, maar ik moest nog terug naar Walvisbaai. Yvette en Dirk zeiden: 'Ga bij de brug staan en gewoon je hand opsteken'. Ik heb braaf daarnaar geluisterd en binnen 5 minuten had ik een lift. Een hele chille man, leuk gesprek gehad en hij zette me af bij de Spar, waar ik toevallig Yvette tegenkwam. Dus ik kon lekker met Yvette mee naar huis rijden. Perfecte eerste 'lift' ervaring.

Weer bij Yvette en Dirk thuis aangekomen, zat Vivian in de stoel. Een studente uit Duitsland die hier meer ervaring komt opdoen inzake zonne-energie. Zij blijft hier tot volgende week maandag.

Vandaag een lekker rustige dag met pizza als lunch. Nu ga ik met Yvette de hond uitlaten in de buurt van de zoutvlaktes.

Jullie horen snel weer van mij!


  • 16 Oktober 2016 - 15:54

    Tom Schoffelen:

    Klinkt enorm goed maat! Dacht alleen wel dat je wat sneller zou zijn met dat basketbalnetje, maar toch een creatieve oplossing.

  • 16 Oktober 2016 - 18:47

    Roel:

    Tja, met zo'n vader vind ik dat netje al een hele prestatie! Als je weer in NL bent wil ik ook wel een lesje life skills.

  • 16 Oktober 2016 - 21:07

    Ome Hub:

    Prima verslag,ik
    Kijk al uit naar het volgende
    Oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sijmen

Beste familie en vrienden, Na 18 jaren hard zwoegen en werken, heb ik ervoor gekozen een Gap-Year, tussenjaar, sabbatical, vakantie, you name it, te nemen. Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevingen en ervaringen, zodat ik toch nog een beetje bij jullie ben. Tot over een klein jaartje! Sijmen

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 78061

Voorgaande reizen:

26 Maart 2017 - 11 Mei 2017

Australië

09 December 2016 - 08 Maart 2017

Serfaus

27 September 2016 - 04 December 2016

Namibië

Landen bezocht: