Laatste weekje met de camper - Reisverslag uit Tully, Australië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Laatste weekje met de camper - Reisverslag uit Tully, Australië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Laatste weekje met de camper

Door: Sijmen

Blijf op de hoogte en volg Sijmen

29 April 2017 | Australië, Tully

Hi Friends,

Op de weg naar Airlie Beach leek de schade door orkaan Debbie mee te vallen. Hier en daar wat omgewaaide verkeersborden, maar veel meer eigenlijk niet. Al is het een maand geleden, toch had ik verwacht meer schade te zien. In Airlie Beach lekker wat gelegen op een grasveldje nabij de zee. Na de lunch hebben wij besloten om de volgende dag naar de Whitsundays te gaan! Een hele dag op een super snelle boot langs mooie eilanden varen over de heldere blauwe zee.

De volgende dag konden we relaxt opstaan, want we hoefden pas om half 10 bij de boot te zijn. Bij het verzamelpunt stond Lucky ons op te wachten. Een overenthousiaste twintiger, die onze dag leuker en gezelliger zou gaan maken. Nadat hij ons de oh zo flatteuze stingersuits (pakken tegen de giftige kwallen) had aangemeten, konden wij vertrekken. Het was een uurtje varen naar de Inlett. Een bijzonder natuurverschijnsel, waarbij er op aparte plekken in de zee zandhopen liggen. Hierdoor krijg je een adembenemend uitzicht als je er van boven opkijkt. Daarna was het tijd om het water in te gaan voor een snorkelmoment. Helaas heeft Debbie ons zand in de ogen gestrooid, waardoor er weinig te zien viel. Maar zo fanatiek als wij zijn, doken wij onderwater zodat wij het zand te slim af waren en toch nog wat konden zien van het Great Barrier Reef. Tijdens het varen heb je constant een prachtig uitzicht, doordat je wordt omringt door eilanden, witte stranden en licht blauw water. Na het snorkelen was het tijd voor een lunch op een hagelwit strand. Het was luxer dan wij ons voorgesteld hadden, garnalen, vers fruit en ga zo nog maar even door. Na deze overheerlijke lunch en wat tijd op het strand was het tijd om terug te racen naar de haven, waar Tiffany (de camper) ons stond op te wachten.

De volgende dag doorgereden naar Townsville, want hier hadden wij een camping geboekt. Townsville lijkt mij in de zomermaanden en tijdens de vakantieperiodes een heel leuk plaatsje om te verblijven. Op het moment dat wij er waren, leek het er een beetje uitgestorven. Desondanks hangt er toch een aangename sfeer in het dorpje. De ochtend hebben wij gespendeerd in Townsville, the Strand afgelopen, een drankje gedaan en wat kleine boodschapjes. In de middag waren wij terug te vinden aan het zwembad van de camping. 'S avonds lekker gebarbecued met wat garnaaltjes, smullen!

De dag erop zijn Dylan en ik gaan snorkelen op Magnetic Island. Gelukkig was het zicht hier een stuk beter dan bij de Whitsundays. Na een snorkelsetje gehuurd te hebben, zijn wij het water ingegaan opzoek naar vissen en koraal. Een heerlijk dagje was het, veel mooie dingen gezien en lekker gezwommen. Magnetic Island wordt overspoeld met toeristen, die het eiland rondcrossen in zo genaamde 'mokes'.

Vandaag stond Tully Gorge National Park op de planning. Na een dikke twee honderd kilometer rijden, kwamen we aan bij de voet van Mount Tyson. Een zeshonderd meter hoge berg, die je beklimt door je een baan te vechten door een soort tropisch regenwoud. De klim was heftig, vol met scherpe bladeren, maar zeker leuk om te doen. Aangekomen op de top had je een mooi uitzicht over het Australische landschap. Na een bloedzuiger uit Dylan z'n been te hebben getrokken, hebben wij de afdaling ingezet. Beneden aangekomen hebben we eerst lekker afgekoeld, alvorens wij naar de campground reden. Daar lekker genoten van een Corona en zo maar eens aan de spaghetti beginnen.

Het zit er bijna op, dus nog maar even extra genieten!