Laatste week - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Laatste week

Door: Sijmen

Blijf op de hoogte en volg Sijmen

28 November 2016 | Namibië, Walvisbaai

Afgelopen week veel gewerkt aan de filing van document. Yvette en Dirk willen/moeten hun trainingscentrum officiel inschrijven. Wat moet je daarvoor veel documenten aanleveren! Daardoor heb ik ook weer kennis gemaakt met de namibische customer service, ahum. Als er iets fout is gegaan, ligt het nooit aan hen. Had je het maar beter uit moeten leggen... Inmiddels zijn we al wel ver met de benodigde documenten, maar daar zit deze week nog wel wat werk in.

Het Aquaponic systeem ga ik helaas niet meer volledig kunnen opzetten. De tanks die we nodig hebben voor het systeem hebben we nog niet ontvangen, en weten ook nog niet wanneer die komen, ook zo iets typisch namibisch. Ik ben nu wel bezig met zoveel mogelijk voor te bereiden samen met een student. Hij doet hier wat klusjes, zodat hij z'n studiegeld deels kan afbetalen. Gelukkig wel een harde werker, het gat in de grond voor de IBC is al meer dan 50cm diep, de IBC tank is bijna schoon en daarna moeten we nog plastic ophangen om de tanks te beschermen tegen zand.

De studenten hebben vandaag hun theorie examen al gehad en zijn nu bezig met hun eerst practicum. Morgen staat het tweede practicum op de planning en dan woensdag de herexamens. Als alles goed is gegaan mogen de studenten vrijdag komen om hun diploma op te halen!

In het weekend nog lekker naar het strand geweest. Dacht ook even een lekker plonsje te doen in de zee, maar holyshit wat is dat water koud. Mijn tenen en handen gingen ervan pijn doen.

Het laatste drukke weekje is ingegaan!

Sijmen

Beste familie en vrienden, Na 18 jaren hard zwoegen en werken, heb ik ervoor gekozen een Gap-Year, tussenjaar, sabbatical, vakantie, you name it, te nemen. Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevingen en ervaringen, zodat ik toch nog een beetje bij jullie ben. Tot over een klein jaartje! Sijmen

Actief sinds 16 Sept. 2016