Opstarten in Walvisbaai - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Opstarten in Walvisbaai - Reisverslag uit Walvisbaai, Namibië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Opstarten in Walvisbaai

Blijf op de hoogte en volg Sijmen

30 September 2016 | Namibië, Walvisbaai

Familie en vrienden,

Vandaag ga ik het stokje van m'n vader overnemen als enthousiast blogger. Ik hoop dat ik jullie net zo kan vermaken als papa dat kan.

Dinsdag heb ik op Schiphol afscheid genomen van papa, mama, Marit en Fleur. Wessel moest weer eens voetballen...
Eergisteren ben ik aangekomen op Walvisbaai na een goeie, comfortabele reis. Alhoewel de overstap op Johannesburg wat aan de krappe kant was. Vanaf Walvis Bay Airport een taxi genomen naar Dirk en Yvette, waar Dirk mij stond op te wachten met wat Namibische Dollars. Mijn pinpas werkte namelijk niet...

Na een rondleiding op het terrein heb ik mijzelf even teruggetrokken in mijn 'flat'. Rond 16u ben ik met Dirk naar het centrum van Walvisbaai gelopen en hebben we de meiden (Nora en Louise) opgehaald. Daarna lekker met de taxi naar huis.

Gisteren was de Finse ambassade op bezoek, van dat Fins is echt werkelijk waar geen ruk te verstaan. Er zouden 5 studenten een praktijkopdracht komen uitvoeren om 8u 's ochtends. Uiteindelijk waren er 3 studenten rond half 10... De Finse ambassade was wel onder de indruk van de studenten; hoe goed ze samenwerkte en de snelheid waarmee ze werkte.

Toen de Finnen eenmaal weg waren, heb ik de omgeving ontdekt samen met Dirk en Jenna, de hond van Yvette en Dirk. Je loopt 30 meter van het huis af en je staat in een oneindige zandbak. Op een winderige dag word je eraan herinnerd dat je er zo dichtbij woont. Heel het terras ligt dan namelijk vol met zand.

Dat Walvisbaai rekening houdt met een behoorlijke bevolkingsgroei is goed te zien. Een stuk grond, met de grootte van tenminste 8 voetbalvelden, is al volledig ingericht op vele bewoners. Op het moment wonen er 0 mensen er staan er 0 huizen. De gehele infrastructuur is al aangelegd, wegen, straatnamen, busstation, verlichting, elektriciteit en waterleidingen. Het ligt er al meer dan een jaar en er staat nog geen een huis.

Daarna doorgelopen naar de lagoon waar enorm veel flamingo's leven. Daarnaast leven er ook zeehonden, dolfijnen, pelikanen en als je geluk hebt kun je er walvissen spotten.

In de middag wat 'huiswerk' gekregen van Dirk en dat in de avond netjes ingeleverd. Rond half 4 ben ik naar het centrum gelopen, wat ongeveer 40 minuten duurt, en daar heb ik wat boodschapjes gedaan. Aansluitend heb ik de meisjes opgehaald en zijn we met z'n drieën met de taxi naar 'huis' gegaan. 'S avonds hebben we samen gegeten en daarna heb ik nog contact gezocht met het thuisfront en Fleur.

Jullie horen snel weer van me!



  • 30 September 2016 - 17:48

    Dylan Koole:

    Hartstikke leuk gozer! Ik kijk uit naar je volgende verhaal :)

    Groetjes,

    Dylan

  • 30 September 2016 - 19:41

    Annelies Kerckhoffs:

    Mooi dat je het stokje overneemt. Zo kunnen wij meegenieten van je avontuur.

    Roel

  • 04 Oktober 2016 - 14:09

    Opa En Oma :

    Bedankt voor dat mooie verslag wat geweldig dat wij jouw zoo kunnen volgen
    Wij wachten op het volgende bericht
    Groeten Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sijmen

Beste familie en vrienden, Na 18 jaren hard zwoegen en werken, heb ik ervoor gekozen een Gap-Year, tussenjaar, sabbatical, vakantie, you name it, te nemen. Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevingen en ervaringen, zodat ik toch nog een beetje bij jullie ben. Tot over een klein jaartje! Sijmen

Actief sinds 16 Sept. 2016
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 78091

Voorgaande reizen:

26 Maart 2017 - 11 Mei 2017

Australië

09 December 2016 - 08 Maart 2017

Serfaus

27 September 2016 - 04 December 2016

Namibië

Landen bezocht: