Eerste dagen in de camper - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Eerste dagen in de camper - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in de camper

Door: Sijmen

Blijf op de hoogte en volg Sijmen

05 April 2017 | Australië, Melbourne

Hay mates,

Hier een update vanuit Down Under.
Afgelopen vrijdag konden we na enige vertraging de camper in. Na de straten van Sydney onveilig gemaakt te hebben, rechts rijden, gas geven in plaats van de rem intrappen, optrekken in z'n derde versnelling en ga zo nog maar even door, kon onze reis richting Melbourne dan echt beginnen. Na ongeveer 500 kilometer rijden, hebben we een camping opgezocht om te overnachten. Tja wat moeten over die camping zeggen... We hebben er goed geslapen en prima gebbqt.

De volgende dag vroeg uit de veren om in de middag in Melbourne te kunnen vertoeven. Rond het middaguur waren we bij de camping aangekomen en 68$ lichter... Top begin van een middagje Melbourne! Voor de rest was Melbourne een leuke stad, goeie sfeer wel weinig cultuur. Het was de Comedy Week, dus nog een zeer vermakelijk optreden meegepakt. Voor de rest is Melbourne redelijk te vergelijken met Boston, zakelijk, maar wel een leuke sfeer. 'S avonds een hamburgertje meegepakt in een leuk straatje in Melbourne en daarna weer lekker terug naar onze campervan, ook wel Tiffany genoemd.

Dag erna zijn we doorgereden naar de Twelve Apostles. Wat een imposant natuurverschijnsel is dat zeg! Twaalf enorme stenen, stellen de twaalf apostelen voor, die uit de zee steken. Langs de weg waaraan de Twelve Apostles staan, zijn nog tal van mooie natuurverschijnselen, waarvan we er nog een paar hebben meegepakt. Waaronder de 'London Bridge', 'El Groto' en nog een paar. Daarna zijn we doorgereden naar de camping. Tja wat valt er deze keer ober te zeggen... We moesten eerst op zoek naar de receptie, die bleek in de bar te zitten. Daarna reden we naar onze plek. Een grasveldje waar stroom, water, een douche, een bbq en een wc waren. Precies wat we nodig hadden, helaas zat de douche vol met poep.

Dag erna stond het Yarra Ranger National Park op de planning. Hoewel we geen 4x4 camping hebben, eindigden we toch op een onverharde weg waar we eigenlijk niet zouden moeten zijn. Stug als we zijn toch doorgereden en uiteindelijk kwamen we met een nog werkende camper aan bij de campground. Daar een wandeling gemaakt en onze eerste kangaroo gespot! Lekker vroeg gaan slapen, want we wilden vroeg opstaan om lang op het strand te liggen.

Vroeg opgestaan en om half 8 weggereden in de richting van het strand. Aangekomen kregen wij het idee dat we in mini-Benidorm beland waren. Desalniettemin hadden we een hele schattige camping geboekt van 2 hele lieve mensen. Camping neergezet en gelijk naar het strand om te bakken. De zee heel kort ingeweest, maar die is ijskoud! In de avond lekker hamburgertje gegeten en opzoek gegaan naar de midgetgolf, bleek dat alles al dicht was.

Vanochtend toch nog eens een poging gewaagd om te mini-golfen, bleek dat die nog niet geopend was... Dan maar lekker liggen op het strand, ook zeker niet vervelend. In de middag gaan we rijden naar Kosciuzsko Park en daar een lekker nachtje slapen.

Tot snel!

Ps: foto's volgen zodra ik een keer goed internet heb!

• 05 April 2017 - 12:38

Yvette:

Leuke avonturen weer Sijmen! Het zit je alleen niet mee met dat ijskoude zeewater overal :-D
    Groetjes van ons allemaal!