Lekkker vertoeven op Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu Lekkker vertoeven op Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Sijmen Kerckhoffs - WaarBenJij.nu

Lekkker vertoeven op Fraser Island

Door: Sijmen

Blijf op de hoogte en volg Sijmen

24 April 2017 | Australië, Hervey Bay

Goeiemorgen Nederland, goedenavond Australië,

Na het levendige Brisbane stond Noosa op de planning. Een leuk dorpje gelegen aan het strand met een mooie boulevard. Na een parkeerplek gevonden te hebben, was even een zoektocht, zijn wij lekker gaan bakken op het strand. Het bleek een klein, maar uiterst gezellig strand te zijn. Helaas kwam er een einde aan deze lekkere strand dag door een regenbui. Na een lekker koffietje aan de boulevard hebben we heil gezocht op een campground.

Na weer een nachtje in Tiffany hebben wij ons opgemaakt voor Hervey Bay. Jammer genoeg zette de regen nog een dagje door, waardoor wij ons vermaakt hebben met WiFi in de Mc'Donalds. Dat is niet het enige wat we toen gedaan hebben. We hebben toen ook nog een tour geboekt voor de volgende dag naar Fraser Island!

We moesten vroeg uit de veren om op tijd te zijn voor de tour. We waren netjes op tijd en na een ritje in de bus gingen we de veerpont op. Een mooie vaart over een rivier bracht ons naar Fraser Island. Daar zijn we overgestapt op een 4x4 bus die ons over het eiland heeft rondgereden. Een 4x4 auto/bus is daar op het eiland een must. Helemaal door mekaar geschud kwamen we aan bij de eerste bezienswaardigheid, de SS Maheno. Een scheepswrak dat al jarenlang op dit eiland ligt te rotten. Daarna reden we door naar de Coloured Sands. Een prachtig zandsculptuur, waarin bijna alle kleuren van de regenboog terug te vinden zijn. Na de Coloured Sands konden we even poedelen in het water van de Eli Creek. Een beekje waarin het water zo helder is dat het lijkt alsof er geen water in zit. Na een lunchbuffet stond Central Station op het programma. Het oude centrum van het eiland, waar vroeger veel bomen gekapt werden. Fraser Island was jarenlang een enorme leverancier van tropisch hardhout. Nadat we Central Station bezocht hadden, stond het hoogtepunt van de tour ons te wachten: Lake Mckenzie. Een enorm helder meer, met daaromheen witte stranden zoals je ze nog nooit gezien hebt. Een paar overheerlijke plonzen later was het tijd om weer terug te gaan naar de bus. Wat hebben wij genoten van deze dag!

Omdat de inleverdatum van onze camper dichtbij begint te komen, hebben we de dag erna wat kilometers gemaakt. Wat zijn de wegen hier soms ongekend saai. Honderden kilometers lang lijkt er wel niks te veranderen aan de weg en het landschap. Je komt geen dorpjes tegen, geen bezienswaardigheden en weinig auto's.

Vandaag even kort het strand opgezocht en weer wat kilometers gemaakt. Morgen de laatste kilometers naar Airlie Beach. Eens kijken of er nog wat van over is, na de storm Debbie...

Cheers!

Sijmen

Beste familie en vrienden, Na 18 jaren hard zwoegen en werken, heb ik ervoor gekozen een Gap-Year, tussenjaar, sabbatical, vakantie, you name it, te nemen. Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevingen en ervaringen, zodat ik toch nog een beetje bij jullie ben. Tot over een klein jaartje! Sijmen

Actief sinds 16 Sept. 2016